Followers

Saturday, December 13, 2008

debat itu seni

debat
kate kak senior aku ni debat merupakan satu seni.seni untuk bercakap,seni untuk memujuk dan seni untuk mengatakan ya pada yg tidak.seni debat tidak terikat n diikat.ikut rase hati.ade yg hebat menbidas.ade yg terror berhujah dan ade yg licik memutar belitkan fakta.hingga ygn benat jadi kusut yg kabur jadi sinar.tapi debat lebih dari itu.mengajar diri untuk yakin.yakin untuk hadapi hidup kerana ini sebuah penggembaraan menuju ke sana.dalam berjalan ini ade yg sedih ade gembira.ade persimpangan.jalan mane yg harus dipilih dan kemane ia akan bawa kite.dan sampai ke destinasi.kita akan memikir kembali apakah benar pilihan kite ini atau sekadar satu la pilihan yg menjerat diri.hanya masa akan menentukannye.aku terus berdebat walaupun aku kalah,aku tension aku jadi meroyan atau ape2 krn aku suke debat.ia unik.ia dekat dihati.jika ditanye pade senoir2 debat mereka pasti rindu utk berdebat.itk berbahas dan bercakaran scr ilmiah.kepade kawan debat yg lain teruskan debat walaupun dihentam,dikritik mahupun ade air mata yg jatuh kerana sesungguhnye suatu mase nanti aku akan sedar betapa cintanye anda padanye.

1 comment:

faz said...

yup...debat itu seni...hehe