Followers

Monday, December 15, 2008

kisah orang nak bertunang

sebelum ape2 bukan aku yg nak bertunang yer.jadi jngn buat kontroversi atau gosip2 panas yer.yg bertunangnye seepupu aku kak na degan orang pahang,abang li pada raya haji kedua.nak dijadikan ceriternye kak na ni anak sulung jadi byk la persiapan yg kene buat.mak sedara aku pulak ni ibu tunggal.malam sblm nak meminang tu punye la kecoh umah tu cbab byk bende tak siap lagi.baju bertunang pulak besar.satu ke hal nak cari tukang jahit pulak.akhirnye gune pin jer,huhuhu.lagipun baju sewa la.bab bahagian makanan lagi x tentu arah.sekejap nak buat lauk ni sekejap nak buat laut tu.pening kepala.aku buat ape yer?aku tukang basuh ayam.goreng ayam n makan ayam.pendek kate semua pasal ayam la.kat ruang tamu orang dok cbut pasang pelamin.ramai la budak2 kecil tu sibuk ambik gambar n post.kalah ct kahwin ni.siap pelamin jer,mak cik2 dari dapur pun dah ready bak jadi model untuk sesi fotografi.klik2 dapur xde orang.maka ade la hangik n terbakar.riuh satu umah.mujur la x byk sangat.pengajaran citer ni-jangan ambik gambar dipelamin jikaa anda sedang memasak kerana nyawa anda lebih penting dari bergambar.selepas tu keluar akta yg diluluskan dewan mengatakan "no picture tonight".

2 comments:

syazwaney said...

sungguh menyanyat hati.. tpi mngapa ak ketawa??

angel21 said...

sokong akak sokong tu...... bunyi cm citer tauladan.....ttp lain lak feeling dlm atie